Dagtilbudsråd

Medlemmer af dagtilbudsrådet

Dagtilbudsrådet består af 5 forældre til børn fra vuggestuen eller børnehaven samt et medlem fra personalegruppen. Vi holder ca 4 møder årligt i Klostervangen. Derudover sidder et medlem fra Klostervangens dagtilbudsråd med i Områdebestyrelsen, som består af forældre repræsentanter, medarbejdere og områdeleder i Område Æbelholt.

Følgende skriv fra dagtilbudsrådets egen folder:

Kære forældre, Dagtilbudsrådet har en løbende kontakt med Jacob (leder) og medarbejderrepræsentanten. Vi mødes i udgangspunktet kvartalsvis, hvor vi vender aktuelle problemstillinger og er med til at koordinere arrangementer. Aktuelt fylder spørgsmålet om, hvordan institutionen håndterer Corona, og hvad det betyder for børnenes hverdag og årlige begivenheder (fx Lucia). Vi er dog også optaget af at skabe sikre vejforhold omkring institutionen (fx ved et forgængerfelt henover Slangerupgade for enden af Klostervej). Før Corona arrangerede vi også en månedlig forældrekaffe for at sludre og få hilst på. Vi er også repræsenteret i områdebestyrelsen. Her har vi mulighed for at påvirke mere overordnede linjer (fx da der var tale om at opnormere og udvide Klostervangen). Vi vil meget gerne være jeres talerør og tage jeres ideer, ønsker eller bekymringer med videre til de rette modtagere. Derfor ligger det os meget på sinde, at I ved, hvem vi er. Så kan I nemlig fange os i porten, prikke os på skulderen (også i corona-tider) eller sende os en besked, hvis der er noget.

De bedste hilsner, Dagtilbudsrådet

Lene IdsengaFormand
Frederik Brender ClemensenMedlem
Dina Jurek JørgensenMedlem
Nina Brigsted HechtMedlem
Nina Lindgaard PetersenSuppleant

"Vedtægter for dagtilbudsråd og områdebestyrelser for dagtilbud i Hillerød Kommune" kan downloades nedenfor.